1. Aktualizacja i bieżące ewidencjonowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali oraz innych niezbędnych dokumentacji,
2. Ubezpieczenie budynku położonego na nieruchomości wspólnej,
3. Opłacanie podatków i innych opłat publiczno-prawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
4. Przygotowywanie i zawierania samodzielnie lub wraz z Zarządem Wspólnoty umów o dostawę, roboty, bądź na usługi, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych,
5. Reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed sądem i innymi instytucjami oraz reprezentowanie wspólnoty na zewnątrz w stosunkach z innymi kontrahentami,
6. Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty oraz posiedzeń zarządu wspólnoty,
7. Przygotowywanie propozycji projektów uchwał właścicieli do podjęcia na zebraniu,
8. Realizacja rocznego planu gospodarczego,
9. wydawanie na wniosek właścicieli zaświadczeń dla opieki społecznej, Urzędu Skarbowego i innych instytucji,
10. Realizacja uchwał właścicieli lokali,
11. Wykonywanie innych czynności związanych z prawidłową eksploatacją nieruchomości wspólnej wyżej nie wymienionych, na które nie jest potrzebna zgoda właścicieli lokali wyrażona w formie uchwały
1. Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz do kompletowanie dokumentacji technicznej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
2. Przestrzeganie i zapewnienie dokonywania kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne, zgodnie z obowiązującymi przepisami (przeglądy kominiarskie, instalacji gazowej i inne nie wymienione),
3. Zapewnienie utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicielom lokali, terenu nieruchomości określonego w § 2 umowy, chodnika przed nieruchomością, jeżeli taki obowiązek wynika z obowiązujących uchwał właścicieli lub postanowień ustaw,
4. Zapewnienie dla nieruchomości wspólnej, dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzenia ścieków i wywozu nieczystości stałych,
5. Zapewnienie dla nieruchomości wspólnej usług kominiarskich, deratyzacyjnych i innych usług związanych z należytym funkcjonowaniem nieruchomości wspólnej,
6. Zapewnienie wykonywania bieżącej konserwacji i napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywania napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, zimnej wody, kanalizacji, gazu, domofonu, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej,
7. Zapewnienie usuwania awarii na nieruchomości wspólnej oraz utrzymywanie całorocznego i całodobowego pogotowia awaryjnego,
8. Prowadzenie książki obiektu budowlanego,
9. Przegląd techniczny budynku – roczny (NA KOSZT PU RIM S.C.),
10. Przegląd techniczny budynku – 5 letni (NA KOSZT PU RIM S.C.),
11. Organizowanie i nadzór nad przebiegiem przeglądów instalacji gazowej i elektrycznej – wymaganych przez obowiązujące przepisy,
12. Kompletownie dokumentacji budowlanej w celu uzyskania pozwolenia na budowę lub w celu zgłoszenia inwestycji w starostwie
1. Dokonywanie poprzez rachunek bankowy zapłat z tytułu dostaw za usługi i roboty świadczone na rzecz wspólnoty i prowadzenie innych rozliczeń,
2. Prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej wynikającej z obowiązujących przepisów,
3. Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej do czasu zawiadomienia o terminie i miejscu rocznego zebrania wspólnoty,
4. Rozliczanie rocznego planu gospodarczego wraz z funduszem remontowym,
5. Rozliczenie z właścicielami lokali – opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną dokonywanych w formie miesięcznych zaliczek określonych uchwałą właścicieli lokali (raz w roku w terminie do 31.03.)
1. Egzekwowanie i zapewnienie windykacji opłat należnych od właścicieli oraz innych przychodów z nieruchomości w postępowaniu sądowym i komorniczym
2. Zastępstwo procesowe przed sądem